מה ניתן לעשות במידה ולא מקבלים אישור לשימוש בקנביס רפואי?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מה ניתן לעשות במידה ולא מקבלים אישור לשימוש בקנביס רפואי?

מה ניתן לעשות במידה ולא מקבלים אישור לשימוש בקנביס רפואי?חולים רבים סובלים מכאבים קשים או קשיי תפקוד כתוצאה ממחלתם.

עבור חלקם, התרופות הקונבנציונאליות אינן יעילות, ואינן מפחיתות מעוצמת הכאב או הסבל. במצבים חריגים, ולגבי רשימת מחלות מוגדרת, מאפשר החוק במדינת ישראל לרופאים להמליץ על מתן מריחואנה רפואית (קנביס רפואי) על מנת להקל את סבל החולים.

האישורים לשימוש בקנביס ניתנים על ידי משרד הבריאות. מחשש לניצול יתר של החוק, נותן  משרד הבריאות מספר מועט של אישורים, ובקשתם של חולים רבים זוכה לתשובה שלילית. על הסיבות למתן תשובה שלילית, הדרכים להימנע ממנה או לשנותה, במאמר שלפניכם.

מהם התנאים לקבלת אישור לשימוש בקנביס רפואי?

על מנת להגיש בקשה לשימוש בקנביס רפואי יש לעמוד בתנאים הבאים:

  • הגשת חוות דעת של רופא מומחה לתחום הבעיה, בה מציין את המחלה, ההשלכות השליליות שלה על החולה, וההיסטוריה הרפואית תוך פירוט סוגי הטיפולים שניתנו, וציון העובדה כי שום טיפול לא עזר והחולה ממשיך לסבול.
  • מגיש הבקשה צריך לסבול ממחלה המופיעה ברשימת המחלות המאושרות לשימוש בקנאביס רפואי בחוק. בין המחלות ברשימה נמצאות: סרטן, איידס, קרוהן, אנשים הסובלים מכאבים כרוניים, ALS , טרשת נפוצה, פרקינסון, פוסט טראומה, אסטמה קשה ועוד.
  • שימוש בקנאביס רפואי מותר רק עם קבלת אישור משרד הבריאות.

הסיבות הנפוצות לקבלת תשובה שלילית מטעם משרד הבריאות לשימוש בקנביס רפואי:

  • החולה חולה במחלה שאינה מאושרת בחוק לשימוש בקנאביס רפואי.
  • חוות הדעת של הרופא אינה מספקת (קצרה, דלה, לא ממצה).
  • החולה עדיין לא טופל בכל סוגי הטיפול הקונבנציונאליים למחלה.

מה ניתן לעשות במידה ומקבלים תשובה שלילית ממשרד הבריאות?

במידה ומקבלים תשובה שלילית ממשרד הבריאות ישנם כמה דברים שניתן לעשות:

1 . לחזור לרופא המומחה שכתב את חוות הדעת הרפואית, ולבקש חוות דעת מפורטת וממצה יותר. לאחר קבלת חוות הדעת להגיש את הבקשה שוב.

2 . לפנות לקבלת ייעוץ אצל אחת העמותות העוסקות בקידום נושא השימוש בקנביס רפואי. גם חלק מן החברות המספקות את המריחואנה הרפואית מעניקות ייעוץ שכזה. יועצים אלה מומחים בנושא, בחוק ובדרכי השגת האישור, וידעו לתת לפונה עצות שיועילו לו בקבלת האישור.

3 . במידה והצעדים שננקטו לא הביאו לקבלת האישור, והחולה סבור כי שימוש בקנביס הוא האפשרות היחידה להקל את סבלו, עומדת בפניו לפנות לחברי כנסת אשר הביעו נכונות לסייע לחולים שנתקלו בקשיים בקבלת האישור. בין חברי הכנסת הללו: חברת הכנסת עינת וילף, ויו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חיים כץ. (או כל ח"כ אחר אשר ישמש בתפקיד זה).

4 . במקרים קשים בהם שום דבר לא עזר והחולה סבור כי הוא עומד בקריטריונים לשימוש בקנביס רפואי וכי זו התרופה היחידה שתוכל להביא מזור למצבו, הוא יכול לפנות לבית המשפט ולערער על החלטת משרד הבריאות.

באילו צעדים כדאי לנקוט על מנת לצמצם את הסיכון בקבלת תשובה שלילית?

על מנת לצמצם את הסיכון לקבלת תשובה שלילית כדאי לנקוט בצעדים הבאים:

  • ישנם רופאים אשר נוהגים לכתוב חוות דעת דלה וקצרה אשר אינה מעבירה את סבלו של החולה בצורה ממצה. חשוב לקרוא את חוות הדעת עוד כשנמצאים במשרדו של הרופא, ובמידה וחוות הדעת נראית דלה לעמוד על כך שתינתן חוות דעת מקיפה ומשכנעת.
  • לברר עוד לפני הפניה לקבלת האישור האם המחלה נמצאת ברשימת המחלות המותרות לשימוש במריחואנה.
  • להתייעץ עם העמותות העוסקות בנושא ולבקש המלצות לגבי אופן הגשת הבקשה בצורה נכונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן