סרטן וקנאביס רפואי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות שינה

סרטן וקנאביס רפואיסרטן נחשב כמעט למגיפה של העולם המודרני. מדובר במחלה קשה, בעלת השלכות משמעותיות הן ברמה הפיזית, והן ברמה הנפשית. כמעט כל אחד מכיר מישהו שחלה בסוג מסויים של סרטן, וכולנו שומעים כל הזמן על המלצות ואזהרות כיצד אפשר להוריד את סיכוינו לחלות במחלה.

סרטן הוא בעצם קבוצה של מחלות. הסרטן לא נגרם כתוצאה מגורם חיצוני שחודר לגוף (כמו וירוס או חיידק), אלא ממוטציה שקורת בתוך הגוף.

הגוף שלנו מורכב מתאים זעירים שיוצרים רקמות ואיברים. לכל תא יש תפקיד שונה וצורה שונה, אך כולם מתרבים ומתחלפים על ידי כך שכל תא מתחלק לשני תאים וחוזר חלילה. בסרטן, תאים מסוג כלשהו מתחילים להתחלק באופן בלתי מבוקר- הם מתחלקים ומתרבים מבלי להפסיק.

בתוך כל תא ישנו חומר גנטי. החומר הזה כולל גם גנים הנקראים "מחוללי סרטן", או "גנים אונקוגניים". כאשר הגנים הללו מתעוררים, בדרך כלל כתוצאה מחשיפה לגורמים מסרטנים כאלה ואחרים, התא הופך לתא סרטני.

החלוקה הבלתי פוסקת של התאים יוצרת באותו איזור גידול. הגידול עשוי להיות שפיר, כלומר גידול שאינו מתפשט לחלקים אחרים של הגוף, או גידול ממאיר, כלומר גידול סרטני שיכול להתפשט מרקמה לרקמה ולפגוע באיזורים נרחבים של הגוף.

תאים של גידול סרטני יכולים להתנתק מהגידול, לנוע בגוף באמצעות מערכת הדם או מערכת הלימפה, וליצור גידולים חדשים באיזורים אחרים בגוף. גידולים אלה נקראים גרורות.

ישנם מעל 200 סוגים שונים של סרטן, המוגדרים על פי מיקומם, סוג התאים, קצב חלוקת התאים והסימפטומים שהם גורמים.

טיפול בסרטן

הטיפול בסרטן הוא בדרך כלל טיפול ארוך ומורכב. הטיפול מותאם על ידי רופאים אונקולוגיים על פי מאפייני המחלה הספציפיים אצל כל חולה- סוג הסרטן, מיקומו בגוף, השלב בו נמצאת המחלה בזמן האבחון, גיל החולה וכד'.

המטרה הראשונית בטיפול היא לרפא את המחלה. ישנם מקרים בהם ריפוי הוא בלתי אפשרי, ואז מטרת הטיפול לעכב את התפשטותה, או להקל על הסימפטומים שלה. נסקור בקצרה את האפשרויות הטיפוליות:

  • ניתוח: בניתוח מנסים להסיר את הגידול. האפשרות לניתוח ומורכבותו תלויים במיקום הגידול וגודלו, ולעיתים דורשים התמחות מיוחדת של הכירורג.
  • כימותרפיה: תרופות שונות שמטרתן להרוס את תאי הסרטן. התרופות נלקחות דרך הפה או דרך הוריד. בדרך כלל מותאם לכל חולה שילוב של תרופות שונות כדי להגיע לתוצאות היעילות ביותר. הכימותרפיה משפיעה לא רק על התאים הסרטניים, אלא גם על תאים בריאים, ולכן טיפול זה צופן בחובו תופעות לוואי רבות כגון בחילה, פצעים, נשירת שיער ועוד.
  • טיפולים ביולוגיים: טיפול באמצעות חומרים שהגוף מייצר באופן טבעי כמו נוגדנים, הורמונים וגנים.
  • הקרנות: טיפול בקרינה בעוצמה גבוהה שמכוונת לתאים הסרטניים על מנת להרוס אותם. גם להקרנות יש תופעות לוואי כמו עייפות, אודם בעור, בחילות והשלשולים.
  • טיפול אימונולוגי: טיפול שמטרתו לחזק את המערכת החיסונית של הגוף, על ידי חומרים שמחקים חומרים שהגוף מייצר בעצמו.

כיצד קנביס רפואי עוזר בטיפול בסרטן?

באשר לטיפול במחלת הסרטן עצמה, לא ברור עדיין מהי השפעתו של הקנאביס על התאים הסרטניים. ישנם חוקרים הטוענים כי בסוגים מסויימים של תאים סרטניים עשויה התרכובת CBD הנמצאת בחומר לעצור או לעכב התפתחות של תאים סרטניים, כנראה על ידי פגיעה בגן שאחראי על התפתחותם. מה שמאוד ברור היום הוא שהקנביס נמצא כיעיל ביותר בטיפול בסימפטומים של המחלה ושל הטיפול בה.

כאמור, הטיפולים הנפוצים בסרטן (כימותרפיה בעיקר), גורמים לתופעות לוואי קשות ומכאיבות. החומר הפעיל בקנביס, TCH, מוכר כמונע בחילות, עוצר הקאות ומווסת כאבים. הכימותרפיה גורמת גם לבחילות ולירידה בתיאבון, ואילו הקנאביס מעורר תיאבון, ובכך עשוי להועיל במניעת ירידה חריפה במשקל. יש לציין, שישנן תרופות אחרות בעלות השפעה חיובית בנושא הבחילות. אך לא כל המטופלים מגיבים לתרופות אלה אותו דבר, ונמצא שבמקרים בהם התרופות הקונבנציונאליות אינן מועילות, דווקא הקנביס עושה את העבודה היטב.

 חשובה לא פחות היא השפעת הקנביס על מצב רוחו של החולה. הטיפולים האינטנסיביים, יחד עם הכאבים ותופעות הלוואי הקשות (גם בפן האסטתי), עשויים לגרום לדיכאון ולקשיי התמודדות אצל החולים. שימוש במריחואנה מקל תופעות אלה, ומשפר את מצב הרוח.

יתרון נוסף של הקנאביס על פני תרופות אחרות, הוא שקיים מגוון רחב של דרכים לנטול אותו. כך שאם המחלה מונעת מהמטופל תרופה כלשהי (למשל, כי אינו יכול לבלוע אותה), קנביס עשוי להיות הפתרון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן