ההשפעות הרפואיות של צריכת קנאביס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ההשפעות הרפואיות של צריכת קנאביס

ההשפעות הרפואיות של צריכת קנאביסצמח הקנביס משמש את בני האדם מזה שנים רבות לצרכים שונים. כאשר החל השימוש בו לפני אלפי שנים הוא היה חומר קטורת בו נעשה שימוש במהלך טקסים דתיים ופולחנים שונים. בהמשך גילו בני האדם שלחומר יש תכונות המאפשרות לו להקל על הסובלים מבעיות רפואיות מסוימות והוחל שימוש בו על ידי אכילה ועישון של עליו.

בהמשך ובמרוצת השנים החלו אנשים להשתמש בצמח הקנביס לצורכי הנאה בשל תחושת ה"היי" שהוא מקנה. כך הפך הקנאביס לסם הרחוב הנפוץ ביותר בעולם המערבי.

בשנים האחרונות מנסה עולם הרפואה להשיב עטרה ליושנה באומרו כי לסם הקנאביס תכונות רפואיות וניתן לעשות בו שימוש לצורך טיפולים רפואיים שונים ובעיקרם הקלה על כאבים. נושא זה הינו עדיין שנוי במחלוקת בארצות שונות, ביניהם מדינת ישראל.

מה מכיל הקנביס ולמה הוא משפיע על גופנו?

צמח הקנאביס מכיל בתוכו כימיקלים רבים וחלק לא מבוטל מהם הוא בעל השפעה על גוף האדם. כאשר הצמח נצרך בעישון, העשן שלו מכיל 61 כימיקלים בשם קנבינואידים. לכולם מבנה כימי דומה ויכולת השפעה על תהליכים בגופנו.

הקנבינואיד המוכר ביותר אולי הוא דלתא 9 THC המוכר יותר פשוט בשם THC. זהו החומר בעל ההשפעה ה"ממסטלת" שהפכה את צמח הקנביס לידוע לשמצה.

במוחנו קיימים קולטנים אשר משופעים כאשר הם באים במגע עם הקנבינואידים השונים. קיום קולטנים מסוג זה לא הובן במשך שנים רבות עד שהתגלה כי הגוף עצמו מייצר חומר בשם אנאנדמיד והוא דומה מאוד לקנבינואידים מבחינת הרכבו הכימי.

האזורים במוח עליהם משפיעים החומרים בצמח הקנביס הם אזורים האחראיים על החשיבה, הלמידה, הזיכרון, הקואורדינציה ובקרת תנועות הגוף. לקנבינואידים ישנה גם השפעה על אזורים האחראיים לתחושה ותפיסה של כאב.

המחלות להן שימוש בקנביס עשוי לסייע

כפי שצוין, קיימת כיום מגמה חזקה מאוד לשימוש בקנאביס ותוצריו לצורך טיפול במחלות שונות.

היות ולחומר קיימת השפעה על מספר אזורים מרכזיים במוח, השימוש בו, אם נעשה תחת ההתוויות הנכונות יכול לסייע במספר מצבים:

השימוש הנפוץ ביותר בקנאביס או יותר נכון ב"מריחואנה רפואית" הוא לצורך שיכוך כאבים. לחומרים שבצמח תכונות דמויות אופייטים ויש ביכולתם להקל על כאבים קשים מאוד מהם סובלים חולים במחלות כמות דלקת פרקים ראומטית, מחלות סרטן עם גרורות מרובות, פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה ועוד. בשונה ממשככי הכאבים הרגילים, הקנבינואידים אינם פוגעים במצב ההכרה כאשר הם נלקחים במינונים טיפוליים.

שימוש נוסף בקנאביס, נפוץ אף הוא בקרב חולי סרטן ומשמש לצורך הגברת התיאבון. צעירים רבים המעשנים מריחואנה מדווחים על תחושת "מאנצ'יז" לאחר העישון. הם מתכוונים לתחושה של תיאבון מוגבר. תחושה זו קיימת גם כתוצאה משימוש במריחואנה רפואית ויש לה יתרון בקרב אנשים המקבלים טיפולי כימותרפיה או הקרנות ומצמצמים מאוד את צריכת המזון שלהם עקב תופעות לוואי כמו בחילות. המריחואנה מתערבת במנגנון הפעלת השרירים בבטן, מרגיעה אותם ומפחיתה את תחושת הבחילה.

מריחואנה היא בעלת השפעה אנטי-אפילפטית ויכולה אף להפחית לחץ תוך עיני בגלאוקומה.

כיום נערכים לא מעט מחקרים המנסים לבחון את האפשרות לשימוש בקנביס ותוצריו לצורך טיפול במחלות המערבות את מערכת התנועה והקואורדינציה במוח כמו למשל מחלת הפרקינסון. הסיבה לכך היא קיום קולטנים לקנבואידים גם באזורים הנפגעים על ידי המחלות הנ"ל.

מחלות להן שימוש בקנאביס יכול לגרום

הסיבה העיקרית בגינה קנאביס מוגדר עדיין כחומר בלתי חוקי בארצות רבות טמונה בריבוי התכונות השליליות שלו ובאי היכולת להעלים אותן.

בתור חומר המשפיע על המוח, ההשפעות הרעות של קנאביס יכולות, בשימוש לא נכון, לעלות על ההשפעות החיוביות.

אחד הסינדרומים המקושרים ביותר לשימוש בקנביס מכונה "סינדרום חוסר המוטיבציה". מדובר בסינדרום המאפיין לרוב אנשים צעירים המשתמשים שימוש תכוף בקנאביס ומריחואנה עד שזה הופך למרכז חייהם והם אינם מתעניינים בדבר פרט לכך.

שימוש בקנאביס נמצא קשור בעבר גם לסיכון מוגבר להתפרצות של מחלות נפגש כמו סכיזופרניה אצל אנשים להם נטייה להתפתחות של מחלה כזו.

אולי יעניין אותך גם:

טרפנים בקנביס: מה הם טרפנים? ואילו סוגים קיימים בזני הקנאביס השונים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן